2021 Review – Woods Brings Israel Start-Up Nation, Froome no

Sesongen 2021 vil markere inngangen tilIsrael Start-Up Nation blant de sterkeste lagene i gruppen. Etter å ha rekruttert mange kjente løpere – Chris Froome, Michael Woods, september Vanmarcke, Daryl Impey… – den israelske formasjonen hadde store ambisjoner. Når man tar status, er det tydelig at laget eid av Sylvan Adams Og Ron Barone, tiende på UCI-rankingen, er fortsatt langt fra best, selv om vi fortsatt føler reell fremgang og stort potensial. Tilfredshet, skuffelse … et tilbakeblikk på regnskapsåret 2021Israel Start-Up Nation.

Video – Chris Froome kom tilbake til Tour de France i 2021

Konsistensen til Michael Woods

ved 35 år Michael Woods han har absolutt signert den mest konsekvente sesongen i karrieren. Hvis hans år 2021 ikke har glansen til det han fikk i 2018 – gå inn i Reise til Spania, 2e de Liege-Bastogne-Liege, 3. i landeveisløpet av verdensmesterskap – Kanadieren har etablert seg i nesten alle løpene han har deltatt i. To ganger seirende, like mye som i 2019 og 2020, løftet han armene mot Omvisning i de maritime alpene og Var i begynnelsen av sesongen, så videre Omvisning i Romandie litt over to måneder senere. Korn Michael Woods særlig samlet mange vakre hedersplasser i løpet av sin første sesong kl Israel Start-Up Nation, og etablerer seg som den essensielle lederen for teamet sitt.

På topp 5 av Vallone pil (4e), de Liege-Bastogne-Liege (5.), du Omvisning i Romandie (5e) et du Omvisning i Sveits (5.) om våren, deretter veien race av olympiske leker 5. juli), hadde han også en god avslutning på året i Italia, og endte på tredjeplass Emilie-tårnet og niende av Lombardia-tårnet. Hans eneste virkelige sjarlatan for året var faktisk Tour de France, Michael Woods etter å ha mistet alle ambisjonene om en god generell klassifisering fra den første konkurransedagen etter en krasj, før han ikke klarte å vinne en etappe (3. plass i Grand-Bornand og 5. plass i Quillan). «JJeg ønsker å oppnå denne store gevinsten i 2022. Jeg vil gjerne være litt mer konsekvent og bli mer vellykket. Jeg ønsker å ofre noen femteplasser for et flott resultat., streber nå etter å være en som uten tvil er en av de beste bokserne i verden.

Dan Martin går inn i en lukket klubb … før han trekker seg

Vi hadde ikke nødvendigvis forventet det, men Dan Martin spilte sin siste sesong i 2021. En nøkkelfigur i gruppen siden slutten av 2010-tallet, den 35 år gamle ireren, vinner av to monumenter i løpet av sin suverene karriere – Liege-Bastogne-Liege 2013 Og Tour of Lombardia 2014 – og som endte seks ganger på topp 10 i en Grand Tour, oppnådde han en siste bragd før han dro, som er å bli med i den utvalgte klubben av etappevinnere av de tre Grand Tours.

Faktisk, etter å ha vunnet to etapper av Tour de France (Bagnères-de-Bigorre i 2013 og Mûr-de-Bretagne i 2018) og to stopp på Reise til Spania (Sierra de Bejar. La Covatilla i 2011 og La Laguna Negra de Vinuesa i 2020), fetter til Nicolas Roche løftet armene i år på Reise til Italia, på toppen av Sega di Ala, viste imponerende i den siste stigningen for å motstå returen av det beste av dette Rund. Tiende også i sluttstillingen, Dan Martin han vant bare ett løp i den siste sesongen, men han ville absolutt ikke ha byttet ut to eller tre seire til for den mye håpede seieren.

Chris Froome faller inn i anonymitet!

Og Michael Woods Og Dan Martin brakte stor tilfredsstillelse til sine ledere, det samme kan ikke sies om en annen rytter som burde være det Israel Start-Up Nation, vet Chris Froome. Til tross for all hans vilje og mot – fordi det tar litt tid å komme tilbake fra en så alvorlig ulykke som den han ble utsatt for i juni 2019 – er den britiske mesteren bare en skygge av seg selv. Med en 22. plass på en etappe avDe forente arabiske emirater tur som beste resultat, den firedoble vinneren av Tour de France – som har koblet seg til Flott syklus juli i fjor – viste ingen tegn til fremgang siden 2020, noe som er mer bekymringsfullt. Hvorvidt han og hans ledere fortsetter å tro på hans retur til toppnivået er nå alvorlig tvilsomt …

De vakre årstidene til Ben Hermans og Würtz Schmidt, ulykken til Impey og Hagen

Uten å lage mye støy, Ben Hermans han var en av de sterke mennene tilIsrael Start-Up Nation i 2021. Fire ganger vinner – Omvisning i Appenninene, en scene og den generelle klassifiseringen avNorges arktiske rase, en fase av Poitou-Charentes-tur i New Aquitaine – Belgieren har rett og slett hatt en av de beste sesongene i karrieren. Observasjonen er den samme for Mads Würtz Schmidt, som vant en etappe av Tirreno-Adriatico og nettløpet av danske mesterskap, uten å glemme femteplassen i den generelle klassifiseringen avStjernen i Bessèges i begynnelsen av sesongen. Når det gjelder André Greipel, som gikk av med pensjon i oktober i fjor, fikk en flott start, tyskeren har gjenvunnet smaken for suksess i 2021 – Alcudia Trophy og en fase av Omvisning i Andalusia – etter mer enn to år med hungersnød.

Mer komplisert, men 2021 for to menn forventet som viktige elementer fra deres leder, sørafrikaneren Daryl Impey og norsk Carl Fredrik Hagen. De to mennene ble såret i flere måneder og klarte ikke å ta med seg det de skulle ha, da de var den første byen som fortsatt var i tide til å erobre gode æresplasser – nummer to i Royal Bernard Drôme Classic og et trinn av Omvisning i Catalonia, tredjedel av en fase av Omvisning i Baskerland… – i løpet av første del av sesongen. Ikke spart selv fra fall og ulykke, september Vanmarcke han var også totalt sett under forventningene, selv om vi ikke må glemme pallen hans påOmloop Het Nieuwsblad (3.) og hans topp 5 på Flandern rundt (5e).

Og franskmennene i alt dette?

Denne sesongen var tre franske ryttere med på laget Israel Start-Up Nation. Og hvis to av dem, Hugo Hofstetter Og Alexis Renard, kan de være fornøyd med regnskapsåret 2021, det har vært mer komplisert for Rudy Barber. Forfatter av elleve topp 10, den ledige sprinteren var ikke i stand til å heve armene, i motsetning til hva han hadde klart å gjøre i 2019 og 2020.

Hugo Hofstetter han vant heller ikke, men hans utmerkede andre halvdel av sesongen – tredje i en etappe Omvisning i Polen, kvart av Fourmies GP og av Binche-Chimay-Binche, femtedel av Gooikse pil OgEurometropolis tur – gjorde utvilsomt året hans til et godt ett. Når det gjelder Alexis Renard, som bestridte sin andre sesong som profesjonell, bekreftet sitt store potensial, og kom til og med nær en første seier i en etappe av Omvisning i Polen Det er på Tour de Munster (2.). Hans tredje plass i den samlede rangeringen av Omvisning i Vallonia det var også et av høydepunktene i året hans.

Israel Start-Up Nation ønsker å ta enda et skritt fremover i 2022

Han legger ikke skjul på ønsket om å bli et av de mektigste lagene i gruppen, Israel Start-Up Nation vil fortsette å satse på erfarne løpere neste år. Lederne for den israelske formasjonen lyktes dermed i å tiltrekke seg danskene Jakob Fuglsang, som vil ha en stor hevnånd etter en svært skuffende 2021-sesong, og italieneren Giacomo Nizzolo, en av de beste sprinterne i verden. De to mennene må ta på seg et stort ansvar i sitt nye team, der de vil ha en status tilsvarende Michael Woods, september Vanmarcke Og Chris Froome, som 2022 ser ut til å være siste sjanse.

indignert Jakob Fuglsang Og Giacomo Nizzolo, som kommer hhvAstana-Premier Tech Og Team Fortsett NextHash, Israel Start-Up Nation kan også stole på tjenestene til Hugo Houle (Astana-Premier Tech) e Corbin Strong (SEG Racing Academy), hans to andre rekrutter for 2022. I motsatt retning var det fire starter, i dette tilfellet de av Davide Cimolai Og Alexis Renard (Cofidi), Hugo Hofstetter (Team Arkéa-Samsic) e Norman Vahtra (Go Sport-Roubaix Lille Métropole), uten å glemme retreatene til Dan Martin Og André Greipel.

bevegelser

Ankomster : Corbin Strong (SEG Racing Academy), Jakob Fuglsang og Hugo Houle (Astana-Premier Tech), Giacomo Nizzolo (Team Qhubeka NextHash)

Avganger : Davide Cimolai og Alexis Renard (Cofidis), Hugo Hofstetter (Team Arkéa-Samsic), Norman Vahtra (Go Sport-Roubaix Lille Métropole), Dan Martin og André Greipel (pensjonert)